Tim Kan 美食顧問
Restaurants en masterclasses
Tims culinaire carrière begon bij restaurant Blue Elephant in Gouda. Ondertussen bekwaamde hij zich zowel in Nederland als Hongkong in alle facetten van het restaurantwezen, van alles wat komt kijken bij het samenstellen van een kaart en het runnen van een keuken tot financieel management, marketing en organisatie. De volgende stap was logisch: in 2006 opende Tim zijn eigen restaurant.
Als chef-kok en eigenaar van Azzia in Rotterdam keek Tim nadrukkelijk verder dan de Chinese keuken. Op de menukaart van Azzia werden componenten uit de Chinese keuken gecombineerd met gerechten uit de Japanse, Thaise en andere populaire
Aziatische keukens.
Daarnaast begon Kan nog een andere activiteit, waar hij tot de dag van vandaag veel succes mee heeft: de masterclasses. Op deze bijeenkomsten geeft hij professionals een inhoudelijke en intensieve kennismaking met de theorie en technieken
van de Aziatische keuken.
In 2015 was het tijd voor een nieuwe uitdaging. In Rotterdam, op twee verdiepingen van de grootste overdekte markthal van Europa, opende hij Wah Nam Hong, een eigentijdse combinatie van restaurant en supermarkt. Wah Nam Hong was een van de culinaire hoogtepunten in De Markthal, een spectaculair staaltje architectuur dat wel de Sixtijnse Kapel van Rotterdam is genoemd.
Onderwijs
Kennis hebben is mooi, maar kennis delen is nog mooier. Daarom werkt Tim al sinds 2006 binnen het onderwijs aan het verbeteren en moderniseren van de Nederlandse opleiding tot Aziatische kok. Zo loodst hij enthousiaste Nederlandse leerling-koks binnen in de traditioneel gesloten keuken van het Chinese restaurant.
Ambassadeur
Door zijn grote passie en integriteit is Tim Kan gekozen tot ambassadeur van vooraanstaande culinaire hoogwaardige merken.
Gastronomy
Restaurant Peking est. 1970 - 1989
Restaurant Blue Elephant est.1995 - 2005
Restaurant Azzia est. 2006 - 2011
Asian College Cuisine est. 2011 - present
Chefs Academy
est. 2019 - present